زویپ سرور

خرید سرور مجازی و اختصاصی، لایسنس، هاست و دامنه

زویپ سرور

خرید سرور مجازی و اختصاصی، لایسنس، هاست و دامنه

هر آنچه در مورد Microsoft لازم است بدانید – مایکروسافت چیست؟

مایکروسافت چیست

همانطور که میدانید مایکروسافت یکی از غول های دنیای فناوری اطلاعات یا IT میباشد. شرکت های بسیاری در زمینه شبکه و IT در حال فعالیت و رقابت اند ولی باید گفت که رقابت اصلی در دستان سه کمپانی برتر یعنی مایکروسافت، سیسکو و میکروتیک میباشد. در این مقاله سعی داریم هر آنچه در مورد Microsoft لازم است بدانید را برایتان بازگو کنیم.  اگر بخواهیم کمی دقیق تر توضیح دهیم که مایکروسافت چیست، میتوانیم بگوییم که یک ابر کمپانی چند ملیتی واقع در ایالات متحده آمریکا است که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند ایالت واشنگتن قرار دارد. مایکروسافت یک شرکت فناوری است که در سال ۲۰۱۶، رتبه نخست در فهرست بزرگترین شرکت‌های نرم‌ افزاری بود. این شرکت به انتشار کتاب، تولید محصولات چندرسانه‌ ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی نیز میپردازد.

پرفروش‌ترین محصولات مایکروسافت، سیستم‌ عامل ویندوز و نرم‌ افزار آفیس است و شعار اصلی شرکت “یک رایانه روی هر میز، در هر خانه” میباشد. این دو محصول با سهمی حدود ۹۰٪، در سال ۲۰۰۳ برای آفیس و در سال ۲۰۰۶ برای ویندوز جایگاه مهمی در بازار فروش محصولات کامپیوتری پیدا کردند.

مایکروسافت

مایکروسافت دارای گرایش ها و در نتیجه مدارک مختلفی میباشد. در ادامه به طور کامل و دقیق به معرفی مدارک مایکروسافت به صورت جداگانه میپردازیم.

مدارک مایکروسافت

MCSA

این مدرک به افرادی داده میشود که در زمینه مدیریت شبکه و محیط های سیستمی مبتنی بر سیستم عامل های ویندوز مهارت کافی داشته باشند. در حال حاضر این مدرک روی ویندوز ۲۰۰۰ داده میشود. برای کسب آن باید از توانایی مدیریت این سیستم عامل و مدریت شبکه با استفاده از آن برخوردار باشید. کسی که نامزد دریافت این مدرک میشود و برای دریافت آن در آزمون شرکت میکند باید ۶ تا ۱۲ ماه تجربه پیاده کردن و مدیریت یک سیستم عامل روی شبکه و مدیریت یک سیستم عامل روی رایانه شخصی و یا پیاده کردن و مدیریت یک سیستم عامل روی شبکه هایی با بیش از ۲۰۰ کاربر را داشته باشد.


MCSE

MCSE به افرادی داده میشود که به تحلیل نیاز های یک طرح تجاری، طراحی و پیاده کردن یک زیر ساخت مبتنی بر محصولات و سیستم عامل های مایکروسافت میپردازند و بر این اساس راه حل هایی را به کار فرمایان ارائه میدهند. در واقع این مدرک برای مهندسان سیستم، مهندسان پشتیبانی فنی، تحلیل گران سیستم و تحلیل گران شبکه تعلق میگیرد. لازم به ذکر است که این مدرک از پرطرفدارترین مدارک فنی به حساب می آید؛ کسی که برای دریافت این مدرک اقدام میکند باید دست کم تجربه ای یک ساله در پیاده کردن و مدیریت یک سیستم عامل تحت شبکه با ۲۰۰۰ کاربر و در ۵ نقطه فیزیکی را داشته باشد علاوه بر آن نامزد MCSE باید دست کم یک سال تجربه در زمینه پیاده کردن و مدیریت سیستم عامل روی رایانه شخصی و طراحی زیر ساخت شبکه داشته باشد.

MCDBA

این مدرک به مدیران پایگاه داده های SQL اختصاص دارد. یعنی افرادی که به طراحی پیاده سازی و مدیریت SERVER مشغولند. در حال حاظر این مدرک روی SQL SERVER 2000 ارائه میشود.

MCT

دارندگان این مدرک، استادانی هستند که از سوی مایکروسافت برای تدریس و آموزش دوره های مایکروسافت تایید شده اند. برای دریافت این مدرک باید یکی از دیگر مدارک MCP را داشت.

MCAD

مدرکی است برای کسانی که از فناوری های مایکروسافت برای توسعه و نگهداری برنامه های کاربردی و برنامه های تحت وب و سرویس های داده ای استفاده میکنند. افرادی که به XML و NET تسلط دارند و از آنها برای ارائه برنامه های مختلف استفاده میکنند. کسانی که برای دریافت این مدرک نامزد میشوند باید یک یا دو سال تجربه در این زمینه داشته باشند. برنامه نویسان و تحلیلگران برنامه و تولید کنندگان نرم افزار میتوانند برای کسب این مدرک اقدام کنند.

MCSD

دارندگان این مدرک افرادی هستند که با فناوری ها سیستم های عامل و معماری ویندوز، راهکارهای مناسبی را برای صاحبان صنایع و تجارت طراحی کرده و توسعه میدهند. دست کم دو سال تجربه کاری برای خواستاران این مدرک لازم است. به مهندسان نرم افزار و تولید کنندگان برنامه های کاربردی و مشاوران فنی گرفتن این مدرک را به آنها توصیه میکنیم.

MOS

این مدرک به کسانی داده میشود که در کار با برنامه های OFFICE مهارت کافی داشته باشند. از آنجا که مجموعه OFFICE در بیش از ۱۰۰ کشور و به ۱۸ زبان در اختیار کاربران قرار میگیرد. میتوان آن را فراگیرترین مدرک مایکروسافت دانست. بد نیست بدانید که ماهانه ۳۲ هزار نفر در سراسر دنیا این مدرک را دریافت میکنند.

SMMOI

این مدرک به افرادی داده میشود که برای تدریس بخش های مختلف OFFICE مهارت کافی داشته باشند جهت دریافت این مدرک باید دست کم ۲ سال تجربه تدریس در این زمینه را داشته باشید.

با دانستن موارد فوق میتوانید گرایش مورد علاقه خود در مایکروسافت را پیدا کنید. این را نیز بدانید که بدست آوردن مدارک مایکروسافت کار راحتی نیست و باید خیلی روی مهارت هایتان کار کنید. پس از تکمیل دانسته ها و تخصص هایتان باید در یکی از تست سنتر های مایکروسافت که متاسفانه ایران از داشتن آن ها محروم میباشد امتحان بدهید و نسبت به گرفتن مدرک اقدام نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد